Project voltooid

Het is gelukt!!! Tien blogs met ieder 20 foto’s die ik vanuit mijn woning nam. Dus 200 foto’s, eigenlijk gewoon een tentoonstelling. Zo beschouw ik dat ook, trouwens elk blog is een kleine tentoonstelling. En het voordeel dat hier te doen en niet op locatie is dat je er geen geld in hoeft te steken, niks aan publiciteit hoeft te doen, niet hoeft te sjouwen, geen hapjes hoeft te regelen, geen tentoonstellingsruimte hoeft te zoeken en ga zo maar door. En de creativiteit van het fotograferen wordt dan helemaal niet belemmerd door je bezig te moeten houden met andere dingen dan het pure maken en bewerken van foto’s.
En je zit niet met je onverkochte “foto-koopwaar”. Ik verkocht op de pakweg 15 tentoonstellingen die ik heb gehad praktisch niks, op de allereerste na, dus ik heb nog bijna al de foto’s van die tentoonstellingen. Ik heb indertijd een hoger bed gekocht speciaal om daaronder ruimte te hebben om ze op te slaan want ik woon klein. Een tijd terug had ik het plan elke maand een foto op facebook te plaatsen die mensen gratis konden afhalen, en dat heb ik 1 keer gedaan maar ben daar niet mee door gegaan om onnaspeurlijke redenen. Wel heb ik toen drie foto’s weggegeven aan mensen die op dat bericht hadden gereageerd. Misschien moet ik daar weer eens mee beginnen, want als je dood gaat wordt het natuurlijk en masse naar de kringloopwinkel gebracht, en dan is weggeven wanneer je nog leeft toch leuker. Hoewel dat ook een organisatie is en als je dood bent doet iemand anders al dat werk.
Dag dag.
René


















