Koos Buster: ceramiek

Ik heb sinds vorige mand een nieuwe smartphone en die heb ik speciaal gekocht omdat hij een geweldige camera in zich heeft. En toen ik een paar weken terug een rondje Oosterdok deed bleek dat zonneklaar. Ik had er nog nauwelijks foto’s mee gemaakt toen ik langs het Booking gebouw liep en daar een tentoonstelling zag met, wat dichterbij gekomen bleek, keramische kunstwerken van Koos Buster. De tentoonstellingsruimte was al lang gesloten, maar het licht was nog aan. En daar heb ik me voor het eerst verbaasd over de mogelijkheden van mijn nieuwe smartphone, een Galaxy 26. Van vuitenaf heb ik deze foto’s gemaakt, en die bleken niet alleen allemaal harscherp maar ik kon ook overal zo dichtbij inzoomen als ik wilde, werkelijk smullen geblazen.

Ik vond niet alle kunstwerken mooi, maar wel allemaal onwaarschijnlijk knap gemaakt. En sommigen vond ik echt prachtig, met name de eenvoudige ontwerpen zoals de felkleurige stenen met glimmende “smurrie” er op in een andere kleur, knap gedaan PLUS mooi.

Groetjes

René