Fietstocht via de Houthavens

Behoorlijk grote fietstocht gemaakt en onbehoorlijk veel foto’s gemaakt. Vandaar dat ik in dit blog niet verder kom dan de Houthavens. En dan nog niet eens de nieuwe wijk de Houthavens maar de echte houthaven waar je eerst langs komt voor je de nieuwbouwwijk met dezelfde naam bereikt.

Van die nieuwe wijk heb ik voor de zoveelste keer foto’s gemaakt, maar ik ga eerst een blogje maken van de rest van de fietstocht. Die ging namelijk via de havens naar de Hempont en vandaar via Zaandam en het Twiske, dat ik niet in fietste want het was al laat, weer naar huis.

Groetjes

René

Foto genomen pal tegenover de eerste foto.
Het stenen hoofd.
Idem
Uitzicht vanaf de Silodam
Idem, de Pontsteiger
De overkant
De “echte” houthaven
Het Veem langs de houthaven, ik was daar nog nooit geweest.
Je mocht als niet-bewoner van een van de schepen niet de steigers op.
Woonschepen.
Met hem sprak ik een tijdje. Hij was de kapitein van het enige schip dat nog echt vracht vervoer.
Op een schip in de houthaven.