De tuin

Het stukje natuur dat ik mag beheren en mede vorm geven is weer volledig tot wasdom gekomen. De bloemen van sommige struiken zijn bijna uitgebloeid, zoals die van de Rododendrons, maar andere zijn net aan hun bloeiperiode begonnen zoals die van de Weigelia. En er zit meer aan te komen zoals de vlinderstruiken die ik in groten getale in mijn tuin heb staan. Er is altijd wel kleur te bekennen, hoewel in de zomer eigenlijk het minst, ik heb echt een lentetuin.
Een tijdje geleden heb ik een hele goede smartphone gekocht waarmee ik geweldig kan fotograferen. De eerste foto is daarmee bijvoorbeeld gemaakt en die had ik volgens mij niet beter kunnen krijgen met een “echte” camera. Het is een koolmees met een rupsje in zijn bek om dat aan zijn jonkies te geven die in het nestkastje zitten. Het nestkastje is van keramiek en heb ik indertijd gekocht toen ik nog op mijn vorige adres woonde, op instigatie van mijn toenmalige vriend Jan (een andere Jan dan ik nu ken) die wist dat er in Groningen iemand was die ze maakte. Het was een cadeau voor mijn ouders en hij hing toen op hun binnenplaatsje. Mijn moeder zat dan binnen te kijken hoe de mezen af en aan vlogen in de lente met wurmpjes etc. Zij vond dat echt geweldig en hield mij daarvan regelmatig op de hoogte. Ik denk dat dat minimaal 30 jaar geleden was, en nu kijk ik ernaar met dezelfde verwondering over de natuur.
Groetjes
René


















