HOT

Op deze foto wordt naar mijn smaak het verschil tussen de droomwereld van de reclame en de harde werkelijkheid fantastisch neergezet. Zoals zo vaak wordt ook hier op de reclame-poster van Diesel ingespeeld op de seksualiteit van de doelgroep. Gesuggereerd wordt dat met een Dieselbroek aan je kont de vrouwen al op je zitten te wachten om genomen te worden. Daarbij wordt als locatie meestal een warm oord gekozen omdat daar niet al teveel kledij vereist is en de toegankelijkheid van het lichaam daardoor vergroot wordt. De opwarming van de aarde wordt door Diesel dan ook niet als probleem neergezet maar gebruikt ter verhoging van de feestvreugde: het hele tafereel is gesitueerd in het droge hete zand van de woestijn van Noord-Finland.

En dan de werkelijkheid. In een aanzienlijk minder warme omgeving werkt een jongeman op zijn knieën in het koude nattige zand aan het trottoir van het Rokin. Dat doet hij omdat er brood op de plank moet komen. Nergens een vrouw te bekennen. Als er al een vrouw op hem zit te wachten wanneer hij vanavond thuiskomt dan heeft hij hooguit zin in een lekkere warme maaltijd. En verder wil hij helemaal niks, alleen maar met een pilsje neerzakken op de bank voor de TV, want hij is bekaf en zijn rug doet zeer.

Ik heb de foto een tijdje geleden genomen, en zag nu pas dat het verschil in illusie en werkelijkheid ook nog eens treffend wordt weergegeven door de tekst aan de winkelpui erachter: HOT’nCOLD.

groetekus
rené


Dit bericht is geplaatst in Uit het VK-blog geimporteerd. Bookmark de permalink.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *